Miło nam poinformować, że wzorem ubiegłych lat, również w tym sezonie letnim otrzymaliśmy zgodę na pięć środowych spotkań z zabytkowymi samochodami na olsztyńskiej starówce.
Mamy zatem regulamin, który – mamy nadzieję – będziemy szanować, by cieszyć się kolejnymi spotkaniami na starówce. Chcemy bowiem zachować zasady, co do których zobligowaliśmy się składając do ZDZiT wniosek o zgodę na organizację spotkań.
Dlatego: nie możemy paraliżować starówki, zastawiać chodników i ciągów komunikacyjnych, hałasować silnikami, ale też – co ważne – dla atrakcyjności samej wystawy, chcemy, by na starówce prezentowane były samochody zabytkowe, którymi zbyt młode youngtimery (np. 25-letnie) jeszcze nie są, chyba że są unikatowymi, niszowymi pojazdami (np. Subaru SVX, BMW serii 8). Zatem zapraszamy pojazdy zabytkowe, kolekcjonerskie, zachowane w odpowiedniej estetyce i wzbudzające zainteresowanie.
Regulamin uczestnictwa w środowych spotkaniach OKM na olsztyńskiej starówce
pkt. 1. Organizatorem spotkań jest Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza.
pkt. 2. Spotkania odbywają się w godz. 18.00-20.00 w wyznaczone środy 2024 roku:
– 26 czerwca
– 10 i 24 lipca
– 7 i 21 sierpnia
pkt. 3. W spotkaniach może uczestniczyć maksymalnie 30 pojazdów. Organizator może odmówić uczestnictwa, jeśli liczba samochodów przekroczy założony limit.
pkt. 4. Pojazd uczestniczący w spotkaniu powinien mieć włożony za szybę identyfikator otrzymany od organizatora na wjeździe.
pkt. 5. Zgodnie z otrzymanym ze ZDZiT zezwoleniem, spotkanie przewidziane jest dla samochodów ZABYTKOWYCH. Organizator może odmówić uczestnictwa w spotkaniu pojazdom, które są zbyt współczesne i nie noszą znamion pojazdu kolekcjonerskiego.
Pkt. 6. Pojazdy nie mogą być zaparkowane w miejscach, które blokują ciągi komunikacyjne pieszych oraz dostęp do ogródków przy lokalach.
Pkt. 7. Podczas spotkania silniki pojazdów muszą być wyłączone. Niedopuszczalne jest wprowadzanie silników na obroty i hałasowanie nimi.
Pkt. 8. Pojazdy, z których podczas postoju wycieka olej, powinny mieć podłożone pod silnikiem zabezpieczenie przez pozostawieniem plam na brukowanym podłożu (np. karton).